Cele mai importanteStiri

Paşi rapizi pentru METROUL din Cluj-Napoca. VEZI traseul

Primăria a desemnat firma câştigătoare care va realiza studiul de prefezabilitate

Primăria face paşi rapizi pentru metroul din Cluj-Napoca, care speră edilul – Emil Boc, că va circula din 2030. Înainte de toate s-a desemnat firma care va realiza studiul de prefezabilitate în valoare de peste 1 milion de lei.

Primăria Cluj anunță că ASOCIEREA SWS ENGINEERING SPA-SYSTRA-METRANS ENGINEERING SRL este câștigătoarea licitației deschise. Organizată în vederea atribuirii contractului având ca obiect “Servicii de elaborare Studii de Pre-Fezabilitate, Fezabilitate, impact asupra mediului şi evaluarea strategică adecvată pentru obiectivul de investiţii „Tren Metropolitan Gilău – Floreşti – Cluj-Napoca – Baciu – Apahida – Jucu – Bonţida”- etapa I a sistemului de transport metropolitan rapid Cluj: Magistrala I de Metrou şi Tren Metropolitan, inclusiv legătura dintre acestea și studiile conexe viitoarelor obiective de investiții”.

Experiența similară a fost demonstrată de către ofertantul câștigător prin următoarele contracte semnificative prezentate de asociatul SYSTRA:
Proiectare preliminară (studii tehnice de fezabilitate) pentru obiectivul “Toulouse Aerospace Express” -Linia de metrou 3 din Toulouse cu lungimea de 28 km;

Studiu de fezabilitate pentru “Sistemul rețelei de metrou din zona metropolitană Tel-Aviv” care presupune 3 linii automate de metrou care totalizează 140 km.

Termenul limită stabilit pentru depunerea ofertelor în vederea atribuirii acestor servicii a fost data de 30.07.2019, ora 15:00. În acest termen au fost depuse 5 oferte, după cum urmează:

1. Asocierea SWS Engineering Spa (Italia) – SYSTRA (Franța) – METRANS Engineering SRL (România)
2. Asocierea Explan SRL (România) – DR. SAUER and PARTENERS (UK)
3. Asocierea METROUL SA (România) – PADECO CO., LTD ( Japonia)
4. Asocierea EUROCERAD INTERNATIONAL SRL (România) – 3TI PROGETTI ITALIA- INGEGNERIA INTEGRATA S.p.A.(Italia)
5. EGIS RAIL SA (Franța)

Două dintre cele 5 firme participante, respectiv SC EGIS RAIL SA și Asocierea Explan SRL (România) – DR. SAUER and PARTENERS (UK) au fost declarate inacceptabile de către comisia de evaluare și totodată respinse, din cauza neîndeplinirii cerințele de calificare solicitate în documentația de atribuire.

Dezvoltarea socio-economică a zonei metropolitane Cluj – Napoca (ZMC) și problemele de trafic generate de aceasta, orientarea clară a administrației locale spre mobilitatea urbană durabilă și tipologia rețelelor de mobilitate au necesitat studierea posibilității implementării unui sistem de transport rapid metropolitan, constând din:

1. transport feroviar pe infrastructura existentă-Tren Metropolitan;
2. construcția unei linii de metrou pe principala axă vest-est a zonei metropolitane (Gilău – Florești sud – Mănăștur – centru – Mărăști)

METROUL

Noul coridor magistral de transport rapid (metrou) pe axa vest-centru-est va urmări să deservească următoarele puncte principale de interes:
în prima etapă: centrul zonei de sud a comunei Florești, viitorul spital regional de urgență, centrul comercial Vivo, cartierul Mănăștur, centrul orașului Cluj-Napoca și zona de est a orașului (respectiv zona Aurel Vlaicu /Pod IRA).

În a doua etapă: centrul zonei de sud a comunei Florești și comuna Gilău.
Pe noua linie de metrou sunt propuse 15 stații pe o lungime de aproximativ 16 km, deci o interstație medie de 1035 m.

Având în vedere importanța comunei Gilău în zona metropolitană, va fi studiată cu prioritate asigurarea de legături de autobuz între Gilău și capetele ambelor sisteme de transport rapid (la Florești pentru metrou, respectiv la Nădășel – via A3 – pentru trenul metropolitan).

Astfel, se va studia cu prioritate introducerea liniilor de autobuz care să alimenteze stațiile din rețeaua rapidă metropolitană.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Close
Close